'må de hata, blott de frukta'

jag hatar den här "tycka synd om" grejen. människor runt omkring kan inte bestämma vem som det är mest synd om och inte. det finns tex inget som säger att det är mer synd om en människa som är sjuk än en som inte är det. och en jobbig sak är att det är ingen som kan se saker och ting ur fler synvinklar än sin egen! man bara antar att det är den sjuka personen det är jobbigt för, för att hon har fått en diagnos om det. skit snack. por ejemplo, vad vet folk om mammor till workaholics, mentalt störda styvfamiljer, dreogproblem, alkoholiserade pappor, misshandel, psykhem, sexuella övergrepp och självmord? verkligheten är något helt annat kan jag ju säga!

något folk måste lära sig är bla att stå upp för sig själva och inte ta mycket skit. då kan det bli jobbigt, tro mig! och att leva i nuet är det viktigaste! man vet aldrig vad som kommer hända dagen efter. därför är jag lite som jag är. därför tål jag inte attityd mot mig. det kan förstöra mycket. sen även det här med "taking side". löjligt ju. visar bara på osäkerhet. var neutral, stötta eller ha bra anledning till att säga något vettigt. för vet man inte hela historien ändå så är det ingen mening att lägga sig i. visst kan man bli irriterad på saker folk uttrycker sig om, men skulle man hela tiden göra det skulle det inte gå ihop. så enkelt är det. sen om man personligen skriver elaka saker när man är arg ska man nog ta det med en nypa salt. för ärligt, hade någon sagt så om mig hade jag mest skrattat! och var det inte du som spelade på ironi och skämt? det har jag gjort från början. (ingen som förstår lite sarkasm eller?). men kanske börjat ändra mig nu.. ord är bara ord. och om det nu ändå inte är sant, varför så upprörd?  

sen snälla, vadå mordhot? vem fan sa att rubriken var något riktat mot henne? verkar som att ingen har hört dollar bill... nämner jag ens något namn? men visst, anmälan har man ju hållt på med förut. luuugnt vettni!

juste, ja jag är jätteavundsjuk! glömde säga det. eller, tyvärr inte. sorry. drömma kan man ju. vad har hon som är bättre än mig? ge mig en bra anledning så att jag blir ägd. men glöm inte, den ska vara bra.

och en sista sak. tänk över dina vänner. det är kanske inte så att jag har fått allt om bakfoten eller att det är taget ur luften? eller?

for the record, i'm fine.
ja då tackar jag för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0