emma kommer ut, slut.

har precis kollat klart på luftslottet som sprängdes. nu är jag äcklad, glad och oroad. äcklad på grund av alla de snuskiga äldre män det finns med i filmen. glad för att det var ett bra slut och oroad över att det finns såna hemska människor på riktigt. det vet jag. jag har själv varit med om det. sexuella trakaserrier sedan tidig ålder. av pappas jobbarkompisar, släkt, grannar, kompisars pappor med mera. inte förän på senaste året/åren har jag förstått att sådant beteende är fel. det har även lett till att jag har sådan fobi för äldre killar och män. senast i veckan har jag fått höra saker om mig som män pratar om. för nu när jag blivit så pass stor har de väl insett att jag fattar. första gången jag berättade för mamma var vid 13års åldern. men hon ville inte tro på mig men hade inget val. jag har varit med i rättegång för sexuellt ofredande av minderårig sommaren jag då flyttade hit. då var jag tio. fem lax var det jag fick. även har det lätt till att jag har svårt att säga nej till killar i allmänhet, hållt på min oskuld och varit försiktig i alla de tillfällena jag känt mig osäker. jag går inte in på detaljer tack för det är fortfarande konstigt för mig att ta hand om. men ville bara berätta en liten del av mitt liv som påverkat så otroligt mycket. det finns mer..

TAKE CARE

filmen väckte mig.


Kommentarer
Postat av: Fanny

vännen, förlåt att jag inte kom idag. har varit lite kaos. och mamma kom ändå inte hem så jag kunde inte tagit mig till dig. men jag skulle såklart ringt eller nåt. förlåt men det glömdes bara bort mitt i allt.. vad gör du i helgen? :*

och du, jag lyssnar gärna om du vill berätta. detta sagt på ett vänskapligt och väldigt opeddo sätt.

2010-04-10 @ 01:00:16
URL: http://fannyroethlisberger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0