tisdag 22 februari 2011

snö ute. inte så kallt. träningskläderna är på. snart drar jag. måste bara ladda ipoden lite så jag har något att lyssna på. kan vara ganska tråkigt annars.
lådor. massor av lådor. måste packa upp mer senare idag. då får jag sällskap också. känns bra.
disk. tallrikar, glas, disk. måste diska sen också. eftersom jag är den enda som gör att det blir disk nu så är det inte mer än rätt att jag  då tar hand om den sen. dutti tjaj.
dator. jävla dator. var ju skönt att inte ha internet innan. varför fastnar jag alltid för? fan, livet bara sugs ifrån den där skiten och tv burken. vad är det för fel på ens liv? förut var man "ute och lekte". nu är det bara it hela tiden. fuck den teknologiska biten. den förstör värdet av en solig vinterdag.
dicsiplin. jag ahr dicsiplin tycker jag. och när jag bryter mot den som nu att sitta framför datorn istället för andra saker som är bra, blir jag arg på mig själv. ibland undrar jag om folk också tänker så? att saker de gör egentligen känns dåligt. eller tycker folk bara att precis allt de gör är det enda rätta och som är bäst för dom? jag vet iaf att jag gör mycket fel i mitt liv som jag skulle vilja ändra på. jag försöker och lyckas gansla ofta. att rationalisera är nog den försvarsmekanism som alla utgör heeeeeeela tiden. löjligt egentligen. fuck it liksom.
livet. åt helvete med livet! alla månniskor har rätt till sitt eget liv. leva eller ej. och man måste lära sig att det är olika för precis alla individer. för alla vill inte bli rika, ha ett eget företag, tjäna åengar och ligga med en snygg man. jävligt sterotypiskt faktiskt. någon som vill resa runt livet ut, ha flera fruar och 100 barn, vara lesbisk/bög och flytta till malaysia för att bo idjungeln, enbart leva på grönsaker, ha en renhjord uppe i norrland eller vad fan som helst. jag tycker att det är nästan mer coolt och värdefullt än att vara stereotypisk. ibland måste man faktiskt ta vara på vad den här planeten erbjuder! finns miljontals saker att göra förutom det "gamla vanliga". men hej, jag säger inte att det är fel heller, låter bara väldigt trist. jag kommer säkert bli sån. doh!

långt och ovärt inlägg kanske ni tänker, men inte jag. för under denna stund haf jag hunnit tänka lite och fått tankarna snurra på bra banor, laddat min ipod tillräckligt för en stunds träning, tittat på DH som gett mig detta perspektiv och aa, fått skriva av mig lite. nu är det tillbaka till verkligeheten och fan i mig lev dag för dag. man vet aldrig vad som komma skall. men att vara här och nu, det vet jag. och framtiden är med oss hela tiden, den kommer och blir till dåtid. så kommer det alltid att vara. framtien kommer oavsett. ta vara på nuet, det är borta snabbare än vad man tror.

MEMENTO VIVERE - kom ihåg att leva

-det är inte svårt att dö när man vet att man levt. och jävlar vad jag har levt! -




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0